1η Ημερίδα του Κέντρου Διδασκαλίας και Μάθησης στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο

1η ΗΜΕΡΙΔΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗΣ (Κε.Δι.Μα) ΣΤΟ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ: «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΟ: Καλές πρακτικές και μέθοδοι εκπαίδευσης στις επιστήμες της ζωής και της γης».

Τη Δευτέρα 12 Ιουνίου 2023, το Κέντρο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (Κε.Δι.Μα) του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, διοργάνωσε με επιτυχία την πρώτη ημερίδα ενημερωτικού χαρακτήρα με θέμα: «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΟ: Καλές πρακτικές και μέθοδοι εκπαίδευσης στις επιστήμες της ζωής και της γης». Η ημερίδα έλαβε χώρα στο Αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου (15:00 – 17:30 μ.μ.), δια ζώσης και διαδικτυακά με ζωντανή μετάδοση (Live Streaming).

H παρούσα δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του Υποέργου (01) «Γραφείο Υποστήριξης της Διδασκαλίας και Μάθησης στο ΓΠΑ» της Πράξης «Γραφείο Υποστήριξης της Διδασκαλίας και Μάθησης στο ΓΠΑ» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5165176/ ΕΛΚΕ 123.0001 που εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (Ε.Κ.Τ.).

Τη θεματική της ημερίδας πλαισίωσαν οι εξής κεντρικοί ομιλητές της ημερίδας, κα. Ζ. Γαβριηλίδου, κα. Αικ.Κεδράκα, κα. Μ.Δροσινού Κορέα, κ. Ν.Δέρκας, κα. Κ.Μπάκα, αναλύοντας διεξοδικά θέματα Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής, με προσεγγίσεις των εννοιών της διδασκαλίας και της Μάθησης με επίκεντρο τον τελικό αποδέκτη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και αναφορές σε όρους όπως «αναδυόμενη ενηλικιότητα», «διαφοροποίηση της διδασκαλίας», θέτοντας το εννοιολογικό πλαίσιο των απαιτήσεων και προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι διδάσκοντες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Την έναρξη της Ημερίδας πραγματοποίηση ο Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών και Διοικητικών Θεμάτων, Δια Βίου Μάθησης και Εξωστρέφειας, Καθηγητής κ. Φλεμετάκης Εμμανουήλ, ο οποίος τόνισε ότι η ίδρυση της Δομής Κέντρων Διδασκαλίας και Μάθησης αποτελεί ιδανικό εφαλτήριο και αφόρμηση του επιπέδου των σπουδών και της πρόληψης ανεπιθύμητων φαινομένων τα οποία στέκονται εμπόδιο στη φοίτηση και οδηγούν σε παρατεταμένες σπουδές είτε στη μη ολοκλήρωση τους.

Ο κ. Φλεμετάκης εξέθεσε τους στόχους και τις επικείμενες δράσεις του Κε.Δι.Μα στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και εστίασε στην μεθοδευμένη προσπάθεια του συνόλου της Ακαδημαϊκής Κοινότητας για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης με υψηλές προδιαγραφές. Επιπλέον εξήρε την σημαντικότητα της αξιοποίησης των παιδαγωγικών και της ενσωμάτωσης τεχνολογικών εργαλείων με στόχο τα βέλτιστα μαθησιακά αποτελέσματα, την καλλιέργεια δεξιοτήτων και την ισότιμη πρόσβαση στη μάθηση που αποσκοπεί στη βελτίωση των Προγραμμάτων Σπουδών και στην αναδιαμόρφωση του κοινωνικού ρόλου του Πανεπιστημίου.

Τόνισε επίσης, ότι το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών συντονίζει τις Δράσεις και τις Ενέργειες του Κέντρου Διδασκαλίας και Μάθησης με πρότυπα που συνάδουν με κοινές πρακτικές της Οριζόντιας Δράσης των Κε.Δι.Μα στα ελληνικά Πανεπιστήμια, με γνώμονα τη δημιουργία κινήτρων και ευκαιριών που οδηγούν στην ευημερία και την επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού και διασφαλίζουν την ακαδημαϊκή ελευθερία στη διδασκαλία και την έρευνα.

Ακολούθησε η εισήγηση της Επιστημονικά Υπεύθυνης του Προγράμματος «Οριζόντια Δράση Γραφείων Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης των ΑΕΙ», Καθηγήτριας Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, κας. Γαβριηλίδου Ζωής. Αρχικά παρουσιάστηκε ο ρόλος και ο σκοπός των Κε.Δι.Μα. στα ελληνικά Α.Ε.Ι. Στην συνέχεια, η Συντονίστρια και Επιστημονικά Υπεύθυνη Κε.Δι.Μα του Δ.Π.Θ, Αν. Καθηγήτρια κα. Κεδράκα Αικατερίνη μίλησε για τη σημασία της Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η κα. Κεδράκα μέσω της εισηγήσεώς της φώτισε πολλαπλές πτυχές της σύγχρονης πανεπιστημιακής διδασκαλίας, τονίζοντας την αναγκαιότητα για εκσυγχρονισμό των διδακτικών μεθόδων με νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις βάσει διεθνών προτύπων.

Εν συνεχεία, ο Καθηγητής του ΓΠΑ κ. Δέρκας Νικόλαος, παρουσίασε τις δράσεις που έχουν υλοποιηθεί από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο στο πλαίσιο του έργου Υποστήριξης Παρεμβάσεων Κοινωνικής Μέριμνας Φοιτητών, επισημαίνοντας ότι έχουν τεθεί τα θεμέλια ισότιμης πρόσβασης και συμπερίληψης, με δομές που στελεχώνονται από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό. Τον λόγο έλαβε η Επίκουρος Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κα. Δροσινού Κορέα Μαρία, με μια σημαντική προσπέλαση της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και της εξατομίκευσης της μάθησης.

Κλείνοντας η Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια κα. Μπάκα Κρίστα, μίλησε για τη συμβολή των καλών πρακτικών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θέτοντας το πλαίσιο υποστήριξης του εκπαιδευτικού σε όλες τις υποστηρικτικές δράσεις του Γεωπονικού Πανεπιστημίου.

Την ημερίδα παρακολούθησε με φυσική παρουσία και διαδικτυακά πλήθος διδακτικού, διοικητικού προσωπικού και συνεργατών του ΓΠΑ και άλλων Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Κατά τη διάρκεια της Ημερίδα και ειδικότερα μετά το πέρας των εισηγήσεων τέθηκαν σε ανοιχτή συζήτηση προβληματισμοί που αφορούσαν:
α)τους Κύκλους Μάθησης ως βασικό πυλώνα εκπαίδευσης του διδακτικού προσωπικού καθώς και τις υπόλοιπες Δράσεις του Κε.Δι.Μα στο ΓΠΑ.
β)τους τρόπους αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία
γ)τις προϋποθέσεις που θα συνδράμουν στην περαιτέρω ανάπτυξη των Κε.Δι.Μα
δ)την αναβάθμιση του διδακτικού έργου, την επαγγελματική ανάπτυξη του διδάσκοντα και την αμέριστη εξέλιξη του ερευνητικού έργου.

Κοινοποίηση: